هلیا حاتمی دریاچه نئور

دریاچه نئور

چقدر دیر دیدمش .. این همه سال توی اردبیل بوده و من تازه امسال دیدمش ..خیلی بده نه ؟

ولی جای شکرش باقیه که بالاخره دیدمش و چقدر از دیدن همدیگه خوشحال شدیم  ..اولش که اصلا منو نشناخت ..

چقدر زیباست و چه ابهتی داره این دریاچه نئور ..

امسال که اردبیل میرفتیم .. رفتنی از مسیر اسالم خلخال رفتیم  اول راجع به شهر خلخال بگم که یه شهر جمع و جور دلباز و مرتب که اصلا ساختمون بلند مرتبه نداره و کلی آسمون داره  و من خیلی با آسمونش کیف کردم ..

شهر خلخال

یه رودخونه از بالا تا پائین شهر را قطع کرده و  بازار خلخال هم نزدیک همین رودخونه بود ..

برای نهار رستوران عدالت را نشون کرده بودیم ولی متاسفانه صف تا خیابون رسیده بود و از اونجائی که ما زیاد سخت نمیگیریم رفتیم یه رستوران عادی تر و یه غذای مزخرف خوردیم و فهمیدیم صف عدالت بی دلیل نبوده ..ها ها ها..

خلخال

بعد از خوردن نهار توی شهر خلخال به سمت اردبیل حرکت کردیم و 45 کیلومتر مونده به اردبیل از فرعی سمت راست جاده زدیم بیرون …,

مسیر دریاچه نئور

حالا حدود 13 کیلومتر باید بریم تا به دریاچه نئور برسیم  .. یه راه آسفالت که بد هم نبود . اولش مسیر مستقیم    ..  ولی کم کم کوهستانی شد و همزمان هی پیچ و وا پیچ شد و نهایتا  دیگه شیب خیلی خیلی زیاد شد و یکسره هزار چم 360 درجه داشتیم ..

مسیر نئور

اولین توصیه ام اینه که با ماشین ضعیف اینجا نیائید مخصوصا اگه صفحه کلاچتون ضعیفه حتما صفحه عوض کنید و بعد بیائید ..اشتباه نشه .. با پراید میتونید بیائید ولی صفحه کلاچ پر جون میخواد که به ماشین فشار نیاد..

بعد از اینکه هی بالا رفتیم و بالا رفتیم .. یهو از یه قله پیچیدیم و دریاچه دیده شد ….

دریاچه نئور خلخال

وای چه ابهتی … چقدر قشنگ .. یه دریاچه بزرگ و کاملا آبی رنگ .. ولی نه آبی نیست .. نمیدونم چه رنگیه خیلی باکلاسه لامصب .. درست توی قله کوه .. واقعا حیرت انگیزه ..چقدر تو هنرمندی خداجون؟!!

خیلی خلوت بود .. در حقیقت فقط ما بودیم و دریاچه .. البته بعدا سه تا سگ نگهبان گله هم اومدند کنارمون و انقدر ادابازی دراوردند تا همه شیرینی که همراهمون بود را دادیم خوردند  .(توی تمام مسافرتها چه تابستون و چه زمستون شیرینی همراهتون داشته باشید .. هیچ چی قابل پیش بینی نیست.)

majid hatami

راجع به دریاچه براتون بگم که اینجا بهترین قزل آلای  رنگین کمونی دنیا عمل میاد .. و جالبه بدونید که هر سال اول فصل سرما تمام ماهی ها صید میشن و طول زمستون تمام دریاچه یخ میزنه و دوباره بهار بچه ماهی جدید میریزند توی دریاچه و …

هیراد حاتمی

البته یه خبر بد دارم .. دو ساله یه عده آدم ناشناس اومدند ماهی کپور ریختند توی دریاچه و  با ازدیاد اونها دیگه قزل آلا وجود نداره ..

بگذریم یکی از تفریحات دریاچه مسابقات ماهیگیریه که اواخر تابستون انجام میشه .. البته من هیچوقت تو زندگیم ماهی نگرفتم .. گناه دارند بیچاره ها ..

یه تفریح دیگه دریاچه ، زمستونهاست .. برف بازی و یخ سواری .. تمام طول زمستون تموم دریاچه نئور به ضخامت 8 سانت یخ میزنه و میشه حالشو ببرید..

اطراف دریاچه نئور چند تا چشمه هست که هنوز هم آب یخ و گوارایی داره ..حتما از آب چشمه نوش جان کنید که باعث صفای جان و دل میشه ..

چشمه دریاچه نئور

خلاصه دریاچه نئور خیلی زیباست و خیلی قشنگتر میشه توی بهار و این عکسهائی که دیدید فراموش کنید ..

قول میدیم اولین بهار یه سفر دیگه بریم نئور و هم خودمون حالشو ببریم هم زیبائی های واقعی نئور را بهتون نشون بدیم

اردتمند – مجید حاتمی

15 دیدگاه در “دریاچه نئور

1. سلام و احترام خدمت مدیر وبسایت
    بنده از مطالب سایت شما لذت بردم و استفاده کردم تبریک میگم سایت خوبی طراحی کردید خواستم از زحماتتون تشکر کنم، باز هم مطالب وبسایت شمارو پیگیری و استفاده خواهم کرد